Friday, March 7, 2008

Érdekességek

Néhány dolgot én itt egészen meglepőnek, furcsának, különlegesnek, elképzelhetetlennek vagy csak nagyon amerikainak találtam. Ezekből próbálok meg párat most összegyűjteni.

Azt hiszem az egyik nagy kedvencemet, "villámlás és mennydörgés a zöldségespult felett", már elmeséltem. De vannak még ilyenek.

Például a csekkek. Párom csináltatott a bankszámlájához csekkeket, az itt ugyanis egy igen jól használható, elfogadott fizetőeszköz. Kapott is jó adag (legalább 100) egyszínű szürkéskék csekket. Meg egy kis füzetkét, egy csekk-katalógust. Ebben midnenféle "dizájnolt" csekkek vannak - ha van kedved fizetni érte, akkor lehet akármilyen csekked: Safari, Disney, tengerpart, amerikai lobogó, Sponge Bob, bolygó, őserdő, óceán, veterán autó, tigris vagy éppen óceán mintás is (és még nem soroltam fel az összeset, csak kb. az ötödét megemlítettem). Némelyikhez hozzá illő bőr vagy textil csekkönyvet is árulnak.

Aztán itt vannak a figyelmeztetések. Az autóink oldalablakaira felragasztottak egy matricát, ami arról tájékoztat, hogy az autó olyan üzemanyagot, olajat, és egyéb cuccokat tartalmaz, amelyen olyan kémiai anyagok is vannak, amelyek California állam tudomása szerint rákot, születési rendellenességet okozhatnak. Na nem mintha ez bármin változtatna, de azért odaragasztják - szerencsére leszedhető, de gondolom mindenféle per elkerülési okokból kifolyólag elhelyezik ott, mielőtt átveszed az autót. Hasonló tartalmú kiírást láttam már lakóépületen is.

Salesmen - a napokban ráeszméltünk, hogy eddig minden nagyobb vásárlásunkkor, vagy amikor legalább nézelődtünk, az eladók tartottak egy kb. 10 perces kis barátságos, kötetlen beszélgetést velünk. Jól csinálták, akkor nem tűnt fel, hogy ez csak része az egész eljárásnak, hogy erre valószínűleg pontosan megtanították őket. De ez nem mindig tűnik fel, olyan az egész, mintha komolyan érdeklődnének. Persze, néha lehet, hogy egy-egy európai tényleg érdekli őket. :)

Ingredients - összetevők. Az élelmiszereken roppant gondosan feltüntetik, hogy miből állnak. A Safeway-ben árulnak kész tortákat is. Néhányuk inább hasonlít valami műanyagból kiöntött formára mint ehető élelmiszerre, de vannak csinos példányok is. Az egyik ilyen műanyag borzadmány oldalán megnéztem az összetevő listát. Az az egyik fele csak, hogy kilóméter hosszú volt, és tele volt kimondhatatlan kémiai cuccokkal. A másik fele, hogy ha véletlenül éppen volt benne liszt vagy margarin, akkor zárójelben leírák, hogy milyen liszt, mivel dúsítva, milyen margarin, milyen olajból és egyebekből. Nem viccelnek, mindent felsorolnak. Szerencsére egyáltalán nem minden élelmiszer ilyen ilyesztő, vannak normális dolgaik is, de oda kell figyelni. Viszont a napokban például vettem szárított körtét. Finom, és egy dologból áll: körtéből.

Mosógép. Már itt is terjednek - legalábbis a boltokban már láttam - az elöltöltős gépek, de eddig minden apartmanban ahol jártunk, ugyanolyan típusú gép volt, mint itt is. Azzal nincs gondom, hogy felül kell tölteni. A gondom azzal van, hogy a víz hőmérsékletét nem tudom szabályozni, van hideg, meleg és forró. A hideg a hidegvíz vezetékből jön, a forró a melegvíz vezetékből, a meleg pedig a kettő valamilyen arányú keveréke, nálunk még elég hideg az is. Legutóbb már kicseleztem, elkezdtem forrót engedni a gépbe, aztán amikor elég volt, akkor leállítottam, áttekertem melegre, és úgy folytattam. Aztán ott van az öblítő. Ha akarok azt is adni a mosáshoz, akkor bizony résen kell lennem, hogy az öblítési fázisban hozzá tudjam adni a vízhez.

Persze van még egy csomó kisebb-nagyobb dolog, ami más, de mára legyen elég ennyi. :)

No comments:

Post a Comment