Saturday, March 22, 2008

Igazi sonka

Ráeszméltem, hogy elfelejtettem sonkát venni eddig, úgyhogy gyorsan elrobogtam egy Trader Joe's-ba. Reméltem, hogy ott talán kapok valamit, ami jó lesz sonkának. Szerencsém volt, kaptam sonkát. Egy csinos darab, előre szeletelve. Ez kicsit megijesztett, de semmi jobb nem volt. Zöldséget is csak módjával kaptam, a paprika és a retek kimaradt, csak uborka, paradicsom és újhagyma kerül most a tálra a sonka-tojás mellé. Szerencsére kaptam tormát is, ami jól néz ki, remélem fincsi lesz.

Este elmentünk misére. Találtunk egy templomot a közelben, ahol hétkor kezdődött a mise, és csak angolul folyt. Sok helyen van kétnyelvű (angol és spanyol) mise, illetve van ahol olaszul vagy vietnámi nyelven is miséznek. A mise szép volt, és jó hosszú. Olvasmány ugyan csak négy volt, de volt keresztelés, első áldozás és bérmálkozás is. Sajnos a pap beszédét nem igazán értettük, minden szó után hatalmas szüneteket tartott, és így roppant nehezen álltak össze a mondatok.

A templom érdekes volt. Kívülről nem volt különösebben látványos. A templom tetején belül látszottak a fa gerendák, és volt ott sorban 3-4 ventillátor is. Oldalt szép ólomüveg ablakok voltak, néhányan nyitva. A díszítés pedig természetesen quilt volt: napocskák és pálmafák egy-egy nagy fehér lelógó anyagon. Szép munka volt, de számomra szokatlan egy templomban. tt igen népszerű a quilting (patchwork), nagyon sokak hobbija.

No comments:

Post a Comment