Monday, February 25, 2008

GRPG

Ma voltam először a GRPG-ben, a Guadalupe River Park and Gardens-ben. Ez egy hosszabb kirándulóútnak a része, a hozzá tartozó parkot és kertet egy kis, 6 fős szervezet tartja karban sok önkéntes segítségével. Jelentkeztem én is önkéntesnek, hogy segítsek az irodában. Behívtak interjúra, ahol egy igen kedves nővel beszélgettem. Beszélgetés közben kiderült, hogy oktatnak is, kisgyerekeknek tartanak kb. természetismeretet. Jól hangzik a dolog, és legnagyobb örömömre részt is vehetek az oktatásban. Mivel általában nagy csoportok jönnek, elosztják a gyerekeket, és az oktatás különböző pontokon folyik - mint az akadályversenyeken szokott lenni.

Jövő hét hétfőn lesz az első, amikor én is beállok a csoportba a gyerekek közé, és végigkísérem őket egy "órán". Aztán később tarthatok egy-egy állomást már én is. Az első óra, amin részt fogok így venni a "Worm Composting", azaz Komposztálás kukacokkal névre hallgat. A neve alapján eléggé megijedtem, de aztán megmutatták, hogy néz ki ez a dolog. Nem vészes, és nagyon érdekes.

Úgy néz ki, hogy fogsz egy műanyag vagy fa dobozt, szórsz bele valamennyi földet, megtöltöd kis darabra tépett újságpapírral, és megnedvesíted. Persze bele kell rakni a kukacokat is. Aztán lehet őket etetni zöldséggel, gyümölccsel, amit a papír alá kell rakni, hogy legyek ne menjenek rá. Aztán le kell fedni, és a kukacoknak kb. hetente újabb adag ennivalót adni. Amikor szépet átrágták magukat mindenen, lehet "szüretelni" a humuszt, amit gyártottak.

Erre van több módszer. Vagy manuálisan szétválasztod a kukacot a többi résztől, vagy csak a doboz egyik felébe tolod a humuszt kukacostól, és az új tápot és papírokat a másik felébe - a kukacok maguktól átmásznak a kajához.

No comments:

Post a Comment