Thursday, April 3, 2008

De mennyi minden

Ma mozgalmas napom volt. Reggel Guadalupe. Ma nem volt oktatás, annál nagyobb volt viszont a kihívás, amivel fogadtak. Hogyan csinálnék papírtányérból felakasztható pörgő-forgó valamit, amire a gyerekek fel tudják aggatni a katicabogár életének négy fázisát. Ugye? Tavaly spirált vágtak a tányérokból, és arra ragasztották a kis képecskéket. De idén nem tetszik az ölet, ragasztómentes dolgot szeretnének. Törtük a fejünket, majd megszületett a megoldás. A papírtányért 8 cikkelyre vágjuk, de nem egészen a közepéig, csak majdnem. Minden második cikkelyt behajtunk lefele. Arra fogják majd ráerősíteni a képecskéket tűzőgéppel. A tányér közepébe lukat fúrunk, és madzaggal fellógatjuk. Én a tányérokat készítettem elő, megrajzoltam a bevágások és behajtások helyét, valamint kilukasztgattam őket. A többi már a gyerekek dolga.

Utána bevásárló körútra indultam. Terveimben szerepelt mosószer és mosogatógépbe por. Kaptam mindkettőt, környezetbarát kivitelezésben. Mivel a Target-ben voltam (ahol élelmiszer, ruházat, háztartás, kozmetikum, elektronika, egyszóval minden megtalálható) becsúszott egy kis póló is, ami pont jó lesz, ha véletlen leszabadulok a fitness-terembe. Itt rendszeresen igen komoly kísértéseknek teszik ám ki a védtelen vásárálókat.. Aztán következett a Trader Joe's, ahol kizárólag tejet és kenyeret akartam venni. Persze hogy sikerült még joghurtot, salátát, uborkát, sonkát és fagyasztott gyümölcsöt is telepíteni a kosárba. Azt már jó ideje megtanultam, hogy nem szabad kocsit vennem, mert annak nem érzem a súlyát - a kosár segít, hogy ne vásároljak túl sok mindent. :)

Utána elmentem a könyvtárba, ami San Jose Downtownban (belvárosában) található - legalábbis az, amelyik épp legközelebb volt hozzám. Tetszik a belváros, csak vezetni nem szeretek benne, ahhoz kicsit zűrösen vannak elrendezve ott az utak és elég sok a gyalogos is - megszoktam az egyéb utakat. :) Ja, és hogy a parkolásért fizetni kell, az megint olyan furcsa... A könyvtári beiratkozás úgy nézett ki, hogy online regisztráltam, itt megmutattam a jogosítványomat (igen, van California állambeli jogsim) és megvoltunk. Elmondták, hogy a könyvtárhasználat ingyenes, van self-checkout meg minden. Nem volt sok időm, csak gyorsan körbenéztem a legalsó szint egyik sarkában. Ott lekaptam egy torna DVD-t meg a Van aki forrón szereti-t a polcról, kipróbáltam a Self-chekout-ot (működött) és mentem is.

Aztán még beugrottam egy Fry's-ba. Odafele dugóba botlottam, aminek következtében majdnem felmentem egy autópályára is, de szerencsére mégsem. A dugót is nagy méretekben művelik az amerikaiak, nem aprózzák el. Nagyon furcsa volt látni a tömött sorokat, ahogy várnak az autópályára való felhajtásra vagy csak egyszerűen araszolnak szépen, négy sávban lámpától lámpáig. A Fry's-ban megvettem a telefonunkat - ami jobban tetszett nekünk. Úgyhogy mostantól van vonalas telefon a lakásban, végre nem kell a kertben térerő után kutatnom, ha fel kell hívnom valakit..

Ja, és a kísértésekről. A Fry's-ban kb. 35 pénztár van. Odavezető út csak egy, aminek a végén egy alkalmazott áll és mondja, hogy melyik pénztárhoz menjél. Ez OK. Viszont az út, ami az "elosztóhoz" vezet, csokival, műtyűrökkel, DVD-kel, játékokkal és hasonlókkal van, ha nem is kikövezve, de szegélyezve. Előttem egy amerikai család ment, igen lassan, mert a gyerekek lépten-nyomon megláttak valami "felétlenül szükségem van rá" apróságot, de legalább egy kis édességet. Nem volt könnyű dolga a szülőknek, és a gyerekek nyertek. Fejenként egy zacskó gumimaci szerű tüneményt.

No comments:

Post a Comment