Thursday, November 27, 2008

Thanksgiving

Ma van Amerikában a Hálaadás (Thanksgiving), amit kevésbé hivatalosan "Turkey Day"-nek, azaz Pulykanapnak is hívnak. Mozgó ünnep, november utolsó csütörtöke. A péntek is szabadnap, az a nem hivatalos "National Shopping Day" (Nemzeti bevásárlónap), ilyenkor hatalmas akciók vannak mindenhol, általában csak reggel 5 és 11 között. De ha már felkeltél korán és reggel 8-kor ott vagy a Mall-banm, miért mennél haza 11-kor? Addigra már rajtad a vásárlási láz, és vásárolsz. :)

Vettem egy pulykát pár napja, mert úgy gondoltuk, hogy kipróbálunk egy hagyományos Thanksgiving menüt. Úgyhogy a mai nap jó része főzéssel telt.

Első fogásnak egy sütőtök levest gondoltunk. Ez egyáltalán nem hagyományos, de a tök az ilyenkor megszokott dolog, gondoltuk jöhet. Ezt sajnos sikerült alaposan elborsoznom, eléggé ehetetlen lett.

Aztán következett a főfogás, a pulyka. A pulyka szépen megsült, semmi macera nem volt vele. Volt hozzá párolt zöldbab, krumplipüré és töltelék. A tölteléket is amerikai módra csináltam, és nem is töltöttem bele a pulykába, hanem mellette sütöttem. A töltelék egyik fő alapanyaga a kukoricakenyér volt, amit reggel készítettem. Ja, és az áfonyaszósz, amiből szintén nem bolti konzervcucc került az asztalra, hanem friss, "home-made".

Aztán desszertnek pumpkin pie-t (Sütőtök tortát) ettünk. Ez egész jó lett, bár sajnos az első tésztát ki kellett dobnom, mert elégettem a sütőben. A második is barnább lett, mint kellett volna neki, sőt bizonyos részeken kifejezetten fekete, de a torta krémes része jó lett. Fotó a tortáról nincs, de a többi hamiról találtok a Picasa albumban még további képeket. Akit érdekel, hogy hivatalosan hogy néz ki egy pumpkin pie, ITT egy link.

No comments:

Post a Comment