Friday, September 19, 2008

Somlói galuska

Délelött dolgozni votlam, ma is a Worm-Composting (Kukacos komposztálás) programot tartottuk. Már egészen jóban vagyok a kukacokkal, kesztyűben nem is félek tőlük, ha meg kell fognom őket.

Aztán hazajöttem, és nekálltam Somlói galuskát készíteni. Ma este vendégségbe megyünk, és én viszem a desszertet. Gondoltam viszek valami finomat, és somlóit már amúgy is nagyon régen ettem. Találtam egy receptet, ami jónak tűnt, nekiálltam. A piskótákat megsütni még könnyen ment. De a vaníliakrém hozzávalói valószínűleg el voltak írva, mert az sehogy sem állt össze. Végül főztem porból vaníliapudingot, és azt használtam. A rumot is kihagytuk a dologból, mert a házigazdik nem isznak alkoholt, és nem is kaptam rumaromát. De a narancsos-citromos-cukros szószt azért megfőztem, az nagyon jó lett. Végül az egész somlói finom lett, de nem olyan, amilyenre számítottunk. :) Majd megpróbálom újra, mert ennek a maradékát most ott is hagytuk a vendéglátóinknak.

Tanultunk új dolgokat az USA-ról, megismerkedtünk egy népszerű gyerekkönyv íróval, Dr. Seuss-sal. Három könyvét mutatták meg nekünk: The Cat in the Hat, Fox in Sox, és még egy, aminek a címére ne emlékszem. Az első kettő nagyon aranyos volt, a második remek nyelvtörő.

No comments:

Post a Comment