Wednesday, August 19, 2009

Dokinál az USA-ban

Elmentem orvoshoz. Már ideje volt, több éve nem láttam egyetlen körzeti orvost vagy nőgyógyászt sem közelről. Telefonon bejelentkeztem, azt mondták, 3 hét múlva tudnak fogadni. Rendben. Megkaptam az időpontomat, reggel 9-re. Oda is mentem, kicsit késve, mert útközben eltévedtem. Elém raktak egy adag papírt, hogy töltsem ki. Főleg az eleje volt érdekes a recepciósnak, hogy elfogadom a betegnyilvántartási rendszerüket meg ilyesmik. Aztán egy felmérés volt az egészségi állapotomról - azt már nem sikerült kitöltenem, szólított a nővér. Bementünk egy kis vizsgálóba. Megnézte a hőmérsékletem, meg kérdezett ezt-azt adminisztratív dolgokat. Az egyik kérdéssel megfogott: hova szoktam gyógyszertárba járni. Elsőre közöltem, hogy nem szoktam. Aztán miután ez a válasz nem elégítette ki, azt mondtam, hogy a közeli Safeway-be. Közért, de mint minden közért, ez is árul egy jó adag pirulát, kenőcsőt, cseppet és vitamint. Aztán ott hagyott nekem egy kék ruhát, hogy bújjak bele. Valami papírszerűségből lehetett, hátul kellett a madzagot megkötni.

Aztán jött a doktornő. Mondtam, hogy a kérdőívvel nem sikerült kitöltenem. Nem zavarta, végigkérdezett, és úgy vitte be a válaszaimat a gépbe. Csupa általános kérdés: dohányzik, milyen gyakran iszik alkohol, sportol, kb. mit eszik, családban milyen egészségügyi problémák voltak, stb. Amikor ezzel végeztünk, akkor jöttek a vizsgálatok: vérnyomás, pulzus, tüdőhangok, térd reflexek, miegymás. Jó fej nő volt, és ráadásul amerikai - ami itt úgy vettem észre, elég ritka, rengeteg az egyéb nemzetiségű orvos. Elküldött labor vizsgálatokra is: vércukor, koleszterin. Azt majd máskor csináltatom, ma reggeli után mentem, úgyhogy az nem alkalmas.

Számlát most nem kaptam, azt majd küldik a címünkre. Valószínűleg csak a sima vizit díjat kell fizetnem, ami nekünk 10 dolcsi, a többit a biztosító állja. De majd meglátjuk.

Ja, és ami még tetszett. Az orvosi rendelő egy kisebb önálló épület egy FedEx és egy élelmiszerbolt mellett. Majdnem olyan, mintha egy kisebb bevásárló központ egyik tagja lenne.

No comments:

Post a Comment