Wednesday, July 14, 2010

Csillagpartin

Igen, igen, tudom. Azt igertem majd irok gyakran, aztan tessek, megint tobb, mint egy honap telt el utolso bejegyzesem ota. Elfoglalt vagyok, no. :) Meg igy nyariszunetben is van neha mit tennem, eleinte peldaul nagyon lelkesen rendberaktam az irodat, az osszes aktat szepen elrendeztem.. Huh, a vegere mar nagyon untam. De most csinos es rendezett minden szekreny!

Voltunk kozben GSSP-nek nevezett nagy Csillagpartin. Fent voltunk California eszaki reszen, Adin mellett nem sokkal egy farmon. A GSSP rendezvenyt par eve rendezik amator csillagaszok szamara. Nappal kempingezes, ejjel csillagnezes. Na jo, ez persze nem ilyen egyszeru. Ejjel 2-4 kozott azert eltunik az emberek nagy resze aludni. Es nappal sem olyan szimplan kempingezunk, inkabb csak tikkadunk a hosegben, probaljuk megszokni az allandoan es erosen fujo szelet es varjuk az estet.

Adin tolunk kb. 5 ora vezetesnyire van, megallasokkal es macskaleadassal egyutt bo 6 ora volt az ut nekunk. Megerkeztunk, kipakoltunk, majd realizaltuk, hogy a kempingezeshez nem hoztunk satrat. Az elso terv az volt, hogy atvirrasztjuk az ejszakat. A masodik, ami meg is valosult, hogy alszunk a szabad eg alatt. Halozsakunk meg jo vastag polifoam-unk volt, ugyhogy nem volt teljesen katasztrofalis a helyzet. En remekul aludtam, parom kevesbe, ot jobban nyomtak a gorongyok a foldon.

Masnap reggel kimasztunk a halozsakbol, osszeszedtuk magunkat es reggeliztunk. Szepen megteritettunk a kemping etkeszlettel es a BBQ tanyeralatetekkel. Igen hangulatos kis reggelink volt. Aztan elmentunk satrat venni. Vasarnap van, ez fontos. A helyi mindenes boltban sajnos pont a multheten elfogyott a sator, ugyhogy be kellett menni a kovetkezo varosba, ami 40 merfoldre volt. Ott talaltunk egyetlen boltot, ahol volt meg eppen egy sator a polcon - nem sokat valogattunk, azt elhoztuk. Felvertuk. Aztan kiprobaltuk. Jo volt. :)

Aztan a delutan eltelt szep lassan. Vacsora elott tusoltunk! Igen, ugyanis nem csak toi-toi WC-ket hoztak nekunk, hanem mobil kezmoso es tusolo is volt. Egy nagy kamion atepitve ugy, hogy volt benne vagy 8 kis tusolofulke. Remek volt, nagyon birtuk. Este aztan BBQ vacsora volt. A szombat estit lekestuk, de a mai is finom volt. A helyi (itt a farmon legeltetett) marhakbol keszitettek minden este vacsorat nekunk. Mivel sajnos nem regisztraltunk elore, itt kellett helyben megvennunk a hami-jegyet, de szerencsere jutott nekunk. Finomat ettunk. Aztan jottek a csillagok. Osszeismerkedtunk a satorszomszedjainkkal is, egy masik fiatal parral. Helyesek voltak, Oregonban laknak.

Aztan amikor en mar faztam es almos voltam, osszeszedtuk a kis alkatreszeket, letakartuk a teleszkopokat es eltuntunk aludni. Nem tul sokaig, mert reggel a nap igen erosen nekiallt sutni. Nem csak vilagos volt, a sator is katlanna valtozott igen gyorsan, ugyhogy szinte menekultunk belole. :) A program napkozben hasonlo mint elozo nap, leszamitva a satorvasarlast. Attengodtuk a napot, vacsorara ujra BBQ, aztan megint csillagok, es ejjel alvas. Kedden satorszomszedainkkal bementunk a faluba fagyizni. Vanilia fagyit ettunk - nem volt mas valasztek. Adin nagyon aranyos kis falu, roppant kedves emberekkel. Nagyon erdekes volt latni az amerikai videket!

Aztan szerda reggel osszecsomagoltunk, mindent visszaoperaltunk az autoba, es elindultunk haza. Az ut nem lett rovidebb, viszont nagyreszt en vezettem. Mint Balinttal megallapitottuk, ez elofordul velunk: o elviszi az autot valahova, en meg hazahozom. :) Szoktunk igy jarni egy-egy csillagparti utan, reggel en szoktam a frissebb lenni. Ugyhogy mar egesz joban vagyok a Cadillac-kel is.

No comments:

Post a Comment